Wednesday, 25 July 2012

He Trust Me

Hari ni p berbuka pusa dengan cinta hati. sampai2 queensbay mall penang,awal lagi.baru pukul 5.cinta hati swuh belajar keta..haha.. x serik  la syg sy ni... haritu skali belajar dah panik truk..ni suwuh ag.. alhamdulillah ok la jgk walaupum banyak kali jgk enjin mati sbb .... paham2 la kan nak msuk gear 1 .. tgk ni muka serius x blh blah.. haahaha..

ok tu ja.. sbb lpas tu kami masuk QB utk berbuka posa.. thanks syg ajr drive si comel viva tu <3

Sunday, 15 July 2012

Yes I love You

Wahh..lama gila x update..hahaha..
xpa la abaikan..hahaha..tadi siang kluar dating dengan SI CINTA HATI :) best gila..rasanya hari ni paling banyak snap picture..sbelum ni pon ada ja.tp xsebanyak hari ni..
ok mula2 p makan Buger King kat jelutong,penang sbb mmg lapaq.murah ja sbb BK buat menu baru kot..haha..watever..makan la kami pon..
masa makan xdak picture sbb fokus nak makan..haha

ok lepas makan,lepak sat dkt tepi laut depan BK tu..angin punya la kuat smpai terbang rambut,habis serabut..haha..tp ok,best sbb sejuk..




Urm ok,sikit2 sudah..hehehe..dah puas dok rasa angin tpi laut.trus gerak p Quensbay Mall jalan2 smpai penat kaki..hehe..
lama la jugak dok dalam QB.
pastu dah plan nak blnja cinta hati makan Tutti Fruti.
so lets go,memandangkan dya xpnah try ag..

yeay dah blh makan :)






hehehehe..sronok dok snap picture smpai xpeduli org lain..haha
kisah apa kan..hehe

urm xhabis ag..lepas makan jadi mcm nie 

jum buat muka..hahaha

eee...gedik..haha

>_<

alolololo <3
dah la tu kan kat TF

sebelum balik lepak kat luar QB.tp dok kat kreta ja..jadi keja jgk nie..haha






gedik sat lhh..hehe

:p

>_<

pastu gerak balik .. hehe..
thanks sayang sbb bawak jalan2 hari ni..
muahh :*





Tuesday, 8 May 2012

Hold My Hand

Dah lama xmain blog.. sorry xdak masa la nak menulis kat sini. gila sibuk dengan student life nie.. hihih..
now tgh exam week...chup .. bukan xstdy na.. tp luang masa sat ja nak cerita.. xla nak cerita sangat pon.. hahaha.. 

Ok kalau kita kenal someone tue dah lama.. xmustahil kan kita akan fall in love dgn dya kan.. ok. so xpayah banyak cakap...kat sapa2 y dah lama knal dengan someone maybe sbg kawan ja ka,kalau ada perasaan cuba luahkan.sbb xsalah sebenarnya.. cuma cara penerimaan someone tu maybe y xkita jangka n mungkin jg kta jangka.. ohh.. apa aku merepek nie hah .. hahaha...

since i knew that feeling .. i happy . i felt like wanna laugh out loud .. its kinda weird and a little bit awkward at first.. but when u think again. its was nice to be with someone that .. urmm u named it .. hahahah ..

no matter what , this is fate that Allah arranged to us.. Alhamdulilllah ,be grateful ok.

that it for now.. bye ..


Tuesday, 3 April 2012

Trip To Kapar Klang

Assalamualaikum..xsabaq nak cerita niy.. pg tadi p buat aktiviti gotong royong utk projek Pengajian Islam.Ni baru balik ja nie.mandi pon dak g.Best sangat sbb org kampung ramah.. xmau cakap banyak .. nak tnjuk gambaq ja .. heheh..
























Thursday, 29 March 2012

Saya Hiperhidrosis

Masalah perpeluhan yang berlebihan terutama di bahagian tapak tangan dan bawah lengan di dalam istilah perubatannya lebih dikenali sebagai hiperhidrosis.



Hiperhidrosis dibahagikan kepada dua jenis iaitu primer (atau idiopatik iaitu tidak diketahui puncanya) dan hiperhidrosis sekunder yang disebabkan oleh penyakit-penyakit lain seperti hypertiroidism, kencing manis/diabetes, tuberkulosis/batuk kering, obesiti, kehamilan serta menopaus.

Hiperhidrosis primer biasa berlaku pada individu dewasa berumur antara 20 hingga 50 tahun, tetapi ia boleh bermula lebih awal iaitu ketika kanak-kanak atau remaja.

Punca sebenar hiperhidrosis primer tidak diketahui dengan tepat. Ia mungkin disebabkan oleh penyakit ekrin kelenjar peluh di seluruh badan, tetapi paling banyak di tapak tangan dan kaki.

Kemungkinan kedua adalah aktiviti saraf simpatetik keterlaluan yang memberi rangsangan kepada kelenjar peluh normal, menyebabkan kelenjar menghasilkan peluh secara berlebihan.

Terdapat beberapa cara untuk mengatasi masalah ini manakala jenis rawatannya pula bergantung kepada tahap masalah.

* Rawatan topikal: Jika masalah hanya sedikit, penggunaan ubat sapu atau antipeluh yang mengandungi 12 hingga 20 peratus aluminium klorida boleh membantu mengurangkan peluh.
* Rawatan sistemik: Ubat makan mengandungi agen antikolinergik seperti glycopyrrolate dan amitriptyline boleh mengehadkan aktiviti saraf simpatetik dan ini mengurangkan pengeluaran peluh yang berlebihan.
* Suntikan Botulinum Toksin A (Botoks): Suntikan Botoks juga digunakan untuk merawat hiperhidrosis aksilari dengan melumpuhkan saraf yang merangsang kelenjar peluh.
* Iontoforesis: Iontoforesis adalah kaedah di mana air mengalirkan arus elektrik dari alat khas melalui permukaan kulit dan ini menyebabkan produksi kelenjar peluh terencat.
* Pembedahan simpatektomi torasik endoskopi (endoscopic transthoracic sympathectomy/ETS): Pembedahan dilakukan dengan memotong (clipping) saraf simpatetik yang merangsang kelenjar peluh terlibat.

# ustaz sy pnh bgtaw,simtom hiperhidrosis nie kemungkinan ada masalah dengan jantung #
hArap2 xla sampai ada masalah dengan jantung :)


Friday, 16 March 2012

Al-Fatihah

Takziah kepada keluarga Nurul Nadirah Abdullah yang dilaporkan hilang sejak 1 Mac lalu ditemui mati rentung dengan keadaan yang begitu tragis.Polis telah mengesahkan mayat rentung yang ditemui di sebuah ladang kelapa sawit di Nusa Damai, Pasir Gudang di sini adalah Nurul Nadirah Abdullah, 5 tahun.


Betapa kejamnya manusia terhadap budak sekecil nie.Xkesian ka ? xdak hati perut langsung.dah la hg bunuh dya,xukup dgn 2 hg bakaq pulak..Kalau org bakaq hg pulak hg mau ?



macam mana la perasaan mak ayah adik nie.kesian sangat.
tp bila fikir balik geram pulak kat mak dya.yg dok kalut nak ber "fb" sangat 2 knpa? xdak ank nk kna jga ka?
kelalaian membawa padah.ha nie la..


gambaq tempat mayat Nadhirah diabakar.

kesan bakar

Semoga Arwah Nadhirah ditempatkan dikalangan orang2 yg beriman,InsyaAllah.AMIN

p/s : kepada ibu bapa yg berada diluar sana.jg la ank elok2.pantau setiap pergerakkan anak2.
org jahat lani bersepah dok cari mangsa n tggu peluang ja.
Ingat anak 2 anuherah Allah utk dijaga.bukan untuk senang2 nak diabaikan.
Sekian.






Thursday, 15 March 2012

Arrrggghhhhhh !!!

Masa nie aku dok tekun buat asimen.tekanan doe.. button aku xmau function pla.. mengada2 betoi.. acano nie??
yg geram sangat nya aku dah penah buat dah benda nie,awat p lupa habeh xtau !! otak da tepu apa ? eerrr ..



benda yg buat aku tekanan !!!

Wednesday, 14 March 2012

Menjadi Tunang Orang Tanpa Kita Sedar?

Jika seorang lelaki menyatakan hasrat kepada seorang perempuan untuk dijadikan isteri dan wanita itu bersetuju, adakah ia dikira bertunang walaupun ibu bapa perempuan itu belum tahu atau tidak kenal pihak lelaki?
Jawapan
Makna pinang dari segi syarak adalah pihak lelaki menyatakan hasrat berkahwin kepada pihak perempuan. Apabila pihak perempuan berkata setuju, maka perempuan itu sudah dikira menjadi tunang kepada lelaki tersebut.
Contohnya apabila seorang lelaki berkata kepada seorang perempuan, "Aku ingin jadikan kamu sebagai isteriku."
"Kahwin la dengan kita bila-bila," jawab perempuan tersebut.
Maka dari segi hukum syarak, tatkala pihak perempuan itu bersetuju, dia telah menjadi tunang kepada lelaki tersebut; walaupun ia disebut dalam telefon.
Jadi, haram bagi lelaki lain untuk masuk meminang jika hal itu diketahui. Namun jika pihak lelaki lain yang ingin masuk meminang itu tidak tahu, maka ia tidak haram.
Bagaimana dengan kebiasaan orang Melayu yang menghantar rombongan meminang untuk lelaki meminang perempuan?
Ia hanyalah adat Melayu, dan tiada kena mengena dengan hukum Islam. Antara hukum Islam dan hukum adat, mana satu lebih penting?
Namun tiada masalah dengan adat Melayu itu, cuma dari segi hukum Islam, bertunang itu adalah apabila seorang perempuan itu bersetuju dengan hasrat pihak lelaki untuk menjadikannya seorang isteri.
Bagaimana Jika Perempuan Itu Ketiadaan Ibu Dan Ayah?
Mengikut hukum syarak, jika perempuan itu persetujuannya sudah diizinkan oleh syarak seperti perempuan yang cerdik, yang sudah baligh dan sebagainya, ia sudah dianggap bertunang jika dia bersetuju dengan pelawaan lelaki yang menyatakan hasrat mengahwininya.
Apabila perempuan itu persetujuannya tidak menepati hukum syarak seperti belum baligh, gila dan lain-lain, maka wali diperlukan untuk menjawab 'pinangan' tersebut.
Kesimpulannya, kita perlu berhati-hati kerana kita boleh menjadi tunang orang tanpa kita sedar. Pastinya ramai yang tidak tahu dan perasan akan hakikat ini.

Asyik ja !!

Dalam 3-4 hari nie asyik layan matluthfi ja.. download video2 dya,then ulang layan sampai bosan,hmm tp xbosan pon.. acano ?! hehe..
salah 1 yang aku sangat gila suka hat nie

video
hg nie xblh blah,asyk menyemb0q ja ayaq dya minum 2 .. haha.. xpnat ka mop lantai.. haha..
# baik hg ikot geng aku,kalau dak aku belit hg pakai nie #

video

haram !! mak pak hg xajq ka ? hg dok mna,hg dok mna ? panggil geng aku taboh hg baru hg tw !!
pekat utaqa dya :)
proud to be utaqarian.. haha ada ka ?

semua best sebenaq nya.. layan ja time jemu2.. tp hat 2 nie the best,sbb 2 la boh hat nie ja.. ehehe..



New Face

Waaa .. puas hati la.. edit layout blog nie.. hihi.. wajah baru dah nye puunn..
 2 ja la nak bagitau.. hehehe